לפני שנכנס לעומק אני מציעה לך לא להיות קטנוני להגדרה.
השבוע שמעתי ש"פסיכותרפיסטים לא מזהים את עצמם כמטפלים ברפואה משלימה אלא באותה קבוצה עם פסיכולוגיים ופסיכיאטריים".
והמעוררת אומרת: אם הם לוקים בבעיות של מטפלים מבחינה שיווקית, הם סובלים מאותה מחלה בדיוק כמו מטפלים.
זה הזמן לפתוח את הראש ולבדוק את אתר הבית או הדף המקצועי שלך בפייסבוק.
1. אתרים מקצועיים מידי, כאלו שבעצם פונים לקולגות שלך.
מטפלים לא מבינים שמי שמתעניין בטיפול, הוא מתעניין בפתרון בעיה ספציפית שיש לו.
הוא לא מחפש את התעודות על הקיר ולא את ה"קבלות" שיש לך.
הגולש הוא מחפש: אמפטיה. יש פה את מה שאתה מחפש ואני פה בשבילך.
תיאורים מילוליים מדעיים או גרפיים (בעזרת תמונות) של מיבנה שרירי הרגליים או מערכת העיכול מבפנים – לא מקדמים את התוצאה הרצויה: טלפון לקביעת פגישה.
2. אתרים עמוסים בשיטות טיפול או בבעיות בריאותיות.
התחושה שהמטפל רצה להעביר ללקוח: אני מומחה "רחב". אני מבין בהמון בעיות רפואיות.
התחושה שהתקבלה אצל הגולש: אתה כולבויניק. עושה הכול ולכולם ובשביל אותו תעריף.
3. אתרים לא "מתקשרים".
נניח שכגולשת, כל המידע שיש פה דווקא פונה אלי.
ואז, כשאני הולכת ל"צור קשר" שנחבא בלשונית הכי שמאלית בנווט העליון,
אני מוצאת שם טופס שדורש ממני למלא קוד באנגלית כדי לכתוב לך מייל לכתובת סמויה מהעין שלי.
איפה הטלפון שלך?
איפה המייל שלך?
למה אתה לא מראה לי את הדלת. איפה הידית של הכניסה?
4. כל האתר שלך מלא ב"אני ואני". כל משפט שני שם – עלייך, המטפל.
כלקוחה, אני רוצה לשמוע רק עלי.
למה? ככה. כי כולנו רוצים את זה.
זה הטבע האנושי.
לשמוע עלי, יותר מעניין אותי מאשר לשמוע עליך, מה למדת ומה האידיאולוגיה שלך.
את אותן בעיות בדיוק, אני מוצאת בדפים עסקיים בפייסבוק וכמובן בכל בתכנים האחרים: מאמרים באתרי מאמרים מקצועיים, פתקים בדף המקצועי, ניוזלטר שאתם שולחים, המתנה שאתם מציעים לגולש בחינם, בפרסומים שלך בקבוצות בפייסבוק ועוד.
שים את המאמר מול עיניך כשאתה מתיישב לכתוב מאמר.
אבל את אתר הבית והדף המקצועי – רוץ לתקן כבר עכשיו.
כי זו חזית העסק שלך ברשת.
אשמח לקרוא מה אתה חושב על זה.
שלך,
המעוררת
17/05/2013
סיון סניור - המעוררת.לקבלת המדריך החינמי "מי הזיז את המטופלים שלי" לחצו כאן: http://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=15940-1236051360-2151